Πέμπτη, Φεβρουαρίου 15, 2018

Είδα στο όνειρό μου πάλι τ' Αϊβαλί και ανάμεσά μας θάλασσα γυαλί


Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
σας προσκαλεί στην παρουσίαση του βιβλίου
ΔΗΜΗΤΡΟΣ Ε. ΨΑΡΡΟΣ
ΤΟ ΑΪΒΑΛΙ
ΚΑΙ Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΑΙΟΛΙΔΑ
ΤΟ ΑΪΒΑΛΙ ΚΑΙ Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΑΙΟΛΙΔΑ
την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018 στις 19:30
στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ
Βίλα Καπαντζή, Βασιλίσσης Όλγας 108
ΟΜΙΛΗΤΕΣ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΛΩΝΑΣ, καθηγητής Αρχιτεκτονικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΑΡΤΕΜΙΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ, ομότιμη καθηγήτρια ΑΠΘ
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΑΨΑΛΗΣ, διευθυντής ΜΙΕΤ



Αϊβαλί - Βικιπαίδεια

Σχετική εικόνα
Η πρώτη μου επαφή με τον τόπο ήταν τα παραμύθια της γιαγιάς μου Πηνελόπης Ψαρρού, το γένος Εκλεκτού (1868-1962), και οι διηγήσεις του παππού μου από την πλευρά της μητέρας μου, του Στρατή Λεονταρή (1887-1970), όταν ακόμα ήμουν πολύ μικρό παιδί. Αυτές δημιούργησαν μέσα μου έναν μαγικό μύθο για το Αϊβαλί. Αργότερα άρχισα να θέλω πιο τεκμηριωμένες πληροφορίες για τον ονειρικό αυτό κόσμο της παιδικής μου φαντασίας. Ο άλλος μου παππούς, ο Δημητρός Ψαρρός, είχε πεθάνει πολύ πριν γεννηθώ, και ο πατέρας μου, που έφυγε από το Αϊβαλί σε ηλικία δώδεκα ετών, λίγα πράγματα θυμόταν πέρα από τη γειτονιά γύρω από το σπίτι του. Ζήτησα λοιπόν από τον παππού Στρατή να μου περιγράψει με μεγαλύτερη ακρίβεια τον τόπο του, κι εκείνος, με τρεμάμενο χέρι, μου σχεδίασε σε άχρηστα χαρτόνια, κομμάτι κομμάτι, τις συνοικίες του Αϊβαλιού και τις γειτονικές εξοχικές τοποθεσίες. Τα χαρτόνια αυτά, που τα κρατώ ακόμα σαν κειμήλια, προσπάθησα κατόπιν να τα συνενώσω σ' ένα ενιαίο σχέδιο κι έτσι έφτιαξα έναν πρώτο χάρτη, χωρίς ακριβή κλίμακα φυσικά. Περιείχε τους κυριότερους δρόμους του Αϊβαλιού, τις συνοικίες, όλες τις ενοριακές εκκλησίες, τα κυριότερα κτίρια της πολιτείας και όσα σπίτια συγγενών και γνωστών μπορούσε να θυμηθεί ο παππούς μου. Οι πληροφορίες είναι πολύ πυκνότερες στην περιοχή της ενορίας του Άι-Δημήτρη όπου βρισκόταν το σπίτι του, γύρω από την Αγορά και κατά μήκος του κύριου δρόμου της πολιτείας, που λεγόταν Πλατύ Σοκάκι, ενώ αραιώνουν προοδευτικά όσο απομακρυνόμαστε από αυτές τις περιοχές. [...] (Από τον πρόλογο της έκδοσης)

Περιεχόμενα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
Η ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΤΑ ΚΤΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΣΤΟΡΟΙ
ΤΟ ΑΙΒΑΛΙ
ΤΟ ΜΟΣΧΟΝΗΣΙ
ΤΟ ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΧΩΡΙ
Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
ΕΠΙΜΕΤΡΟ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πέντε διακεκριμένοι συγγραφείς στο 5ο «Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας Agatha» στην Αθήνα

  5ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας Agatha στην Αθήνα diastixo.gr ...