Τρίτη, Φεβρουαρίου 23, 2016

Ημείς δ' εν κόλποις ήμεθα Ναϊάδος


 Richard Tangye και George Tangye, 1884"The Dreamers" .
Ελαιογραφία . Birmingham Museums & Art Gallery.

ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ

" Γινώσκω, χαρίεσσα, φιλείν πάλιν τον φιλέοντα,
και πάλι γινώσκω τον μεν δακόντα δακείν
μη λύπει με λίην στέργοντά σε μηδ' ερεθίζειν
τας βαρυοργήτους σοί θέλε Πιερίδας."
ταύτα εβόων αιεί και προύλεγον, ταύτ' αλλ' ίσα πόντωι
Ιονίωι μύθων έκλυες ημετέρων.
τοιγάρ νυν συ μεν ώδε μέγα κλαίουσα βαΰζεις
ημείς δ' εν κόλποις ήμεθα Ναϊάδος.

ΠΑΛΑΤΙΝΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ, 5.107

***

"Μωρό μου, ξέρω κι εγώ ν' αγαπώ αυτόν που μ' αγαπά,
αλλά ξέρω και να δαγκώνω αυτόν που με δαγκώνει.
Γι' αυτό μη μου τη δίνεις εμένα πουσε λατρεύω
ούτε να τσατίζεις τις Πιερίδες Μούσες, που αλί σ' όποιον θυμώνουν."
Αυτά συνέχεια έλεγα και σε προειδοποιούσα, αλλά εσύ τόση
προσοχή έδινες στα λόγια μου όσο στα κύματα του Ιονίου.
Νά λοιπόν που τώρα εσύ θρηνείς κι οδύρεσαι,
ενώ εγώ 'μαι αραχτός στην αγκαλιά της Ναϊάδας.

Μετάφραση: Gerontakos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΚΩΣΤΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: ΑΗΔΙΑ...

    Οργή από την εμφάνιση Καραμανλή στη Βουλή (topontiki.gr)