Κυριακή, Μαΐου 27, 2012

Ο ΠΟΝΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ


Η ΜΕΖΑΡΟΠΕΤΡΑ* ΤΗΣ  ΜΙΚΡΗΣ ΤΖΑΜΙΛΕ ΣΤΟ
ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ

- Δυστυχώς είμαι.. Ενώ ήμουν στην αγκαλιά της μάνας ένας παράδοξος ξένος ήλθε.
-Έκανα τόπο της υπομονής εγώ στα τρία μου χρόνια τον τόπο αυτό.
-Είμαι μια φεγγαροπρόσωπη κόρη, ενώ το άψογο όνομά μου ήταν Τζεμιλέ
-ξαφνικά στο χώμα μ΄εφερε η άσπλαχνη τύχη ψυχή και σώμα 
-Ήλθα, αλήθεια, στον άσχημο ετούτο τόπο, μα τίποτα δεν αισθάνθηκα στον τόπο της απόλαυσης τον κόσμο τον χαρμόσυνο.
-Η μαύρη μου τύχη τη νεαρή μου ηλικία έγραψε στην ταφόπετρά μου για να την βλέπει κανείς.
-Μια τέτοια φριχτή πλάκα κάνει ασφαλώς όλες τις καρδιές να κλαίνε.
-Για να γράψει τη χρονολογία του θανάτου βγήκε η ψυχή από το σώμα.
-Ο θάνατός μου έκανε ν΄αναστενάζουν οι δυστυχείς πατέρας και μητέρα.
-Είμαι η Τζεμιλέ μας μικρή κόρη. Εμείς πληρώσαμε . Ο Ιμπραχήμ για την ψυχή της μια προσευχή.
Έτος 1308 (1890-1891)

Πηγή: Α. Κλάδου, Περιοδικό "Χανιά", 1987

[
[Μουσουλμανικό νεκροταφείο στη Ρόδο]

*μεζαρόπετρα η (ουσιαστικό) [ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ :μεζαρο (τουρκ. λ. mezar = τάφος) - πέτρα] οι πλάκες των τάφων στα τούρκικα νεκροταφεία, οι ταφόπλακες: Καζαντζ. Καπ. Μιχ. "όρθιες οι μεζαρόπετρες με τα στρουφιχτά γράμματα". LivePedia.gr

Franz SCHUBERT :  
Κουαρτέτο εγχόρδων Ν° 14 en ré mineur, D 810 
« Der Tod und das Mädchen »
(Ο θάνατος και η κόρη)

 Ερμηνεύει το "Κουαρτέτο Loewenguth"
[Alfred Loewenguth (1er violon), Maurice Fueri (2e violon)
Roger Roche (alto), Pierre Basseux (violoncelle)]

Ηχογράφηση: Παρίσι  25-26 Σεπτεμβρίου 1956
Πρωτότυπη Έκδοση : "Discophiles Français, référence DF 203"

ΠΗΓΗ : CD Toshiba-EMI SGR-8560 (The Great Recordings of Angel vol. 14, publié en 2000) ; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΚΩΣΤΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: ΑΗΔΙΑ...

    Οργή από την εμφάνιση Καραμανλή στη Βουλή (topontiki.gr)