Σάββατο, Φεβρουαρίου 25, 2012

ΓΙΑΤΙ, ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΝΟΜΟ;

***********************
Απόδειξη; Ποια απόδειξη;

Μιχάλης Αλεξανδρίδης
«Μακεδονία» : 24/02/2012

 «Τι σας οφείλω;», ρώτησα τον επαγγελματία που ήρθε σπίτι μου, για να αντιμετωπίσει μία αβαρία που προέκυψε. «Όπως συμφωνήσαμε, 80. Κι αν θέλετε απόδειξη, θα επιβαρυνθείτε το ΦΠΑ», μου απάντησε ευγενέστατα.
«Και γιατί, ρε φίλε, να επιβαρυνθώ εγώ το ΦΠΑ;», του είπα εμφανώς εκνευρισμένα. «Όταν εσύ πας να αγοράσεις ψωμί, θα σου άρεσε να σου έλεγε ο φούρναρης 60 λεπτά, κι αν θες απόδειξη, 75;».
«Έτσι κάνουν όλοι οι επαγγελματίες, κύριε», μου αντέτεινε με αφοπλιστική ειλικρίνεια. «Νέος είμαι στο χώρο, έτσι τον βρήκα, έτσι συνεχίζω».
«Και δεν φοβάσαι, ρε αγόρι μου; Αν είμαι του ΣΔΟΕ τώρα και σε αναφέρω, ξέρεις τι θα πληρώσεις;».
«Γιατί, ποιο είναι το παράνομο, αφού σας ρώτησα αν θέλετε απόδειξη»…
Ο διάλογος που είχα με το νεαρό επαγγελματία δεν είναι μοναδικός ούτε φυσικά πρωτοφανής. Απεναντίας -θα έλεγα- ήταν ο καλύτερος συγκριτικά με συζητήσεις με άλλους μάστορες που κλήθηκαν στο σπίτι. (Ένας μου είπε ότι δεν είναι κορόιδο και γι’ αυτό ακύρωσε το μπλοκάκι που είχε και δουλεύει μαύρα, ενώ ένας άλλος μου απάντησε με απόλυτη φυσικότητα: «Απόδειξη; Δεν έχω. Δίνουν οι υπουργοί απόδειξη στις μίζες που παίρνουν; Εγώ θα είμαι ο…;»).
Ομολογώ ενώπιον των αναγνωστών μου την αδυναμία μου να χαράξω μία γραμμή και να την τηρώ απαρέγκλιτα, καθώς ουδείς και ουδεμία που πέρασαν από το σπίτι μου είτε για μερεμέτι είτε για μεροκάματο ή για ιδιαίτερο στη μικρή έκανε κάποια κίνηση να κόψει απόδειξη. Το εντυπωσιακότερο μάλιστα είναι ότι όλοι τους σε κάθε ευκαιρία μιλούν για το κακό κράτος που τους φορολογεί υπερβολικά (sic) και δεν θα τους προσφέρει ικανοποιητικές συντάξεις (sic, sic).
Μάλιστα με τον τρόπο τους με κάνουν να νιώθω εγώ άσχημα που τολμώ να ζητήσω απόδειξη και δείχνω τη δυσφορία μου για την άρνησή τους.
Με αυτά τα δεδομένα και βλέποντας τα επίσημα στοιχεία για τα εισοδήματα που δηλώνουν οι επαγγελματίες του «μαύρου 20άρικου την ώρα ή του μαύρου 50άρικου το δίωρο» πήρα την απόφαση να μην ξαναχρησιμοποιήσω επαγγελματία που δεν θα μου κόψει απόδειξη.
Είναι το μόνο που μπορώ να κάνω, καθώς ούτε μου πάει να καρφώσω ούτε όμως να το καταπιώ νιώθοντας κορόιδο ως μισθωτός, που, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία, επιμεριζόμαστε δυσανάλογα τη φορολογική επιβάρυνση.
Τα άλλα ας τα κάνουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, που πρέπει να βρουν τον τρόπο να επιβάλουν τα ίσα και στους ελεύθερους επαγγελματίες, όπως έκαναν τα τελευταία χρόνια στις ταβέρνες, στα καφέ και στα… περίπτερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Καναδή ακτιβίστρια προς Μητσοτάκη: «Θα έπρεπε να ντρέπεστε, έχετε το αίμα 14.000 παιδιών από την Παλαιστίνη στα χέρια σας. Πώς μπορείτε να κοιτάζετε τον εαυτό σας στον καθρέπτη; Το Ισραήλ είναι τρομοκρατικό κράτος»

  Με μια ακτιβίστρια υπέρ της Παλαιστίνης βρέθηκε αντιμέτωπος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Καναδά, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη χώρα...