Πέμπτη, Μαρτίου 25, 2010

ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ;



ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ,
ΕΧΥΣΑΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΣΑΚΙΣΑΝ
ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥΣ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ;

Ένα αποκαλυπτικό ποίημα του Α. Σούτσου για τους
"επιτήδειους" που κυριαρχούσαν στα πρώτα
μεταπελευθερωτικά χρόνια και που ποτέ δεν έλειψαν
από τον ταλαίπωρο τόπο μας. Ίσα ίσα, που στις
μέρες
μας αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της μεσαίας και
μεγαλοαστικής τάξης και ευθύνονται
για την πτώχευση της Ελλάδας.
Αλέξανδρος Σούτσος

(1803-1863)

Ο ΕΠΙΣΤΑΤΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ

ΕΠΙ Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ


Φοίνικες(= ασημένια νομίσματα) και ταλαράκια το πουγκί μου κουδουνίζει,
και το στόμα μου σαμπάνιες και ρυζόγαλο μυρίζει·
χαιρετάτε με, με σέβας, με βαθύν προσκυνισμόν·
επιστάτης, κύριοί μου, έγινα οικοδομών.

Τερερέμ, λαλά, λαλά·
η δουλειά πάγει καλά.


Έκτακτα Διοικητή μου, πόσα γρόσια θησαυρίζεις;
Όσα παίρνω σ΄ένα μήνα σ΄ένα χρόνο τα κερδίζεις;

Έκτακτα τον μήνα παίρνεις εσύ χίλια...κι ας να μη!
Εγώ παίρνω τρεις χιλιάδες εις την κάθε πιθαμή.
Τερερέμ, λαλά, λαλά·
η δουλειά πάγει καλά.

Η αυτού Πανεξοχότης μ’ αγκαλιάζει κάθε μέρα·
μα ρημάζω το ταμείον; Αλλού βλέπει· βλέπει πέρα.
Φθάνει μόνον πουρνό βράδυ να τον λέγω εις τ’ αυτί
τι φρονεί ο ένας κι άλλος και τι δρόμο περπατεί.
Τερερέμ, λαλά, λαλά·
η δουλειά πάγει καλά.


Σήμερον το Ναύπλιόν μας η πρωτεύουσά μας είναι΄
αύριο θα είναι, λέγουν, αι περίφημαι Αθήναι΄
τότε γρόσια μιλιούνια, τότε δα θα ξοδευθούν,

και πατόκορφ΄από εμένα αι Αθήναι θα κτισθούν.

Τερερέμ, λαλά, λαλά·

η δουλειά πάγει καλά.


Κριματίζει όποιος λέγει πως εγώ μισώ τα φώτα΄
τα σχολεία, στην τιμή μου, τ΄αγαπώ απ΄όλα πρώτα,
και πολλές φορές λαχαίνει στ΄όνειρό μου να ιδώ
πως οικοδομώ Μουσεία, κι απ΄το στρώμα τραγουδώ:
Τερερέμ, λαλά, λαλά·
η δουλειά πάγει καλά.

Με κολνούνε οι γυναίκες και γλυκές ματιές με ρίχνουν΄
μ΄όλες μου τις άσπρες τρίχες πως μ΄ορέγουνται με δείχνουν΄
γαμβρός είμαι όπου πάγω, κι εις το κάθε σπιτικό
ταπεινότατες προτάσεις υπανδρείας αγρικώ.
Τερερέμ, λαλά, λαλά·
η δουλειά πάγει καλά.


"Πανόραμα της Ελλάδος , ή συλλογή ποικίλων ποιημάτων
υπό Αλεξάνδρου Σούτσου, Μέρος Α΄-Β΄, Εν Ναυπλίω 1833."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΚΩΣΤΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: ΑΗΔΙΑ...

    Οργή από την εμφάνιση Καραμανλή στη Βουλή (topontiki.gr)