Πέμπτη, Οκτωβρίου 23, 2008

Καταλήψεις χωρίς αιτία... μόνον για την εμπειρία


" Κύριε Λυκειάρχα, να μπω από εδώ ή από την πόρτα;"
"Μπείτε απ' όπου θέλετε. Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει πόρτα!"
***
Ελλάδα
Καταλήψεις χωρίς αιτία... μόνον για την εμπειρία

Σε ένα πραγματικό διάλογο, που έγινε στην αρχή της εβδομάδος μεταξύ καταληψία μαθητού και τηλεοπτικού δημοσιογράφου, στο πλαίσιο πρωινής εκπομπής, με αφορμή το επαναλαμβανόμενο και φέτος φαινόμενο των καταλήψεων σχολείων, αναφέρεται η Καθημερινή (19.10.2008).

— Δημοσιογράφος: Πες μου ποια είναι τα αιτήματά σας;

— Μαθητής: Μας έχει χαλάσει το ασανσέρ, δεν δουλεύει.

— Δημοσιογράφος: Πόσοι όροφοι είναι το κτίριο του σχολείου σας;

— Μαθητής: Δύο(!), αλλά δεν είναι μόνο αυτό (σ.σ.: το αίτημα) έχουμε κι άλλα… Θέλουμε οι καθηγητές να μην είναι πάνω από 45 χρόνων.

— Δημοσιογράφος: Μα είναι αίτημα τώρα αυτό;

— Μαθητής: Εχουμε κι άλλα πολλά. Οι τουαλέτες δεν έχουν χαρτί υγείας τις περισσότερες φορές.

— Δημοσιογράφος: Και είναι αυτό αίτημα από τα σημαντικότερα;

— Μαθητής: Κοιτάξτε, θέλουμε βασικά να έχουμε την εμπειρία της κατάληψης. Και αν δεν δοκιμάσουμε, δεν θα ξέρουμε πώς είναι!

Πρόκειται βεβαίως για συλλεκτικό στιγμιότυπο, δεδομένου πως στη… live επικοινωνία, είθισται οι νεαροί καταληψίες να μηρυκάζουν με σοβαρότητα πανεπιστημιακού διδάκτορος τα γνωστά αιτήματα περί του «άρθρου 16». Πλην, μια δικτυακή βόλτα στις μαθητικές σελίδες του Ιντερνετ αλλάζει άρδην την εικόνα. Εκεί διαπιστώνει κανείς πως το δημοφιλέστερο αίτημα των καταληψιών ανά την Ελλάδα είναι «να φτιάχνουν τις τυρόπιτες τετράγωνες, γιατί τις στρογγυλές δεν ξέρουμε από πού να τις αρχίσουμε»! Κι αν αυτό διατυπώνεται σε άπειρες ιστοσελίδες μεταξύ αστείου και σοβαρού, στο μπλογκ taskasmena. blogspot.com, μια μαθήτρια έχει καταγράψει τα πραγματικά αιτήματα του σχολείου της, και ιδού τι περιλαμβάνεται μεταξύ αυτών: 1. «Το κυλικείο να πουλάει τσίχλες μπαμπαλού» και 2. «Το πεϊνιρλί να μην έχει τόσο λάδι και μπέικον»!

Δεν πρόκειται για καινούργιο φαινόμενο. Εν έτει 2006, ας πούμε, το 20ό λύκειο Θεσσαλονίκης συνέγραψε το απόλυτο μανιφέστο της τεμπελιάς, και μετά προέβη σε κατάληψη υπέρ αυτού. Ιδού το πρώτο άρθρο: «Ακόμη και το “κάνω κατάληψη για να χάσω μάθημα” είναι ένας πολύ σοβαρός λόγος για να γίνει κατάληψη, γιατί όντως οι μαθητές σήμερα χρειάζονται ελεύθερο χρόνο, και μάλιστα πολύ»! Στο ίδιο κλίμα ραστώνης και το 3ο γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου, που εξεγέρθηκε πέρυσι: «Το απουσιολόγιο δεν θα έπρεπε να δίνεται σε μαθητές! Δεν υπάρχει καμιά απολύτως δικαιολογία στο να αναθέτετε σε έναν μαθητή, που έχει ήδη πολλά στο κεφάλι του, ακόμα μία ευθύνη που θα έπρεπε να έχετε εσείς», γράφουν οι καταληψίες...

Και βεβαίως, δεν χρειάζεται να μπεις μέσα στο σχολείο για να δεις πώς επεξεργάζονται οι μαθητές τα αιτήματά τους εν ώρα κατάληψης. Αρκεί να ανοίξεις το youtube, και παρακολουθείς τον δίκαιο αγώνα των μικρών εξεγερμένων. Στο πρώτο λύκειο Καλαμάτας, βλέπεις τα νεαρά βλαστάρια της γνώσης να έχουν αναποδογυρίσει ένα θρανίο, να ανεβαίνουν ανά δύο επάνω, και να το χρησιμοποιούν σαν… έλκηθρο στις σκάλες του σχολείου. Το ανεβάζουν στο ψηλότερο σκαλί, ύστερα το καβαλούν και σέρνονται μαζί του μέχρι τη βάση της σκάλας! (http://www. youtube.com/watch?v=xkIM5UdqJFY). Στο πρώτο ενιαίο Πετρούπολης, πάλι, οι μαθητές προβάλλουν με διαφορετικό τρόπο τα αιτήματά τους: Ενας εξ αυτών έχει βάλει το μηχανάκι του μέσα στο σχολείο, έχει κολλήσει την μπροστινή ρόδα στον τοίχο, και γκαζώνει στο μωσαϊκό μέχρι να καεί το πίσω λάστιχο και να γεμίσει το σχολείο καπνό. (http://www.youtube.com/watch?v=ikpQyYqxRng).

Αλλά η πλέον αλλόκοτη ασχολία εν μέσω κατάληψης πρέπει λογικώς να ανήκει στους μαθητές του 2ου λυκείου Λαγονησίου. Οπως μπορεί ο απορημένος θεατής να δει στο βίντεο, τρεις μαθητές με ενθουσιασμό που αν τον επεδείκνυαν στις μαθητικές δραστηριότητες θα πήγαιναν για εύφημο μνεία, έχουν μαζέψει όλες τις καρέκλες του σχολείου, τις έχουν μισοκλείσει και τις έχουν βάλει στη σειρά, τη μία πίσω απ’ την άλλη, καλύπτοντας διαδρόμους, τάξεις και προαύλιο. Στη συνέχεια, ο ένας απ’ αυτούς φωνάζει «τρία! Δύο! Ενα!», και ρίχνει την πρώτη καρέκλα, ξεκινώντας ένα ντόμινο καρεκλών που κρατάει για το επόμενο ένα λεπτό, μέχρι να σκάσει στο έδαφος και η τελευταία καρέκλα για να πανηγυρίσουν οι εξεγερμένοι, όπως αν διεγράφετο άπαξ και διά παντός το άρθρο 16! (http://www. youtube.com/watch?v=cML-zez6gq4).

Στη διεύθυνση http://alfavita. gr/proaylio/YaBB.pl?num=1223419166/1 υπάρχει η θλιβερή ιστορία του 4ου λυκείου Αγίας Παρασκευής: Πριν από μιάμιση εβδομάδα, 5 - 10 μαθητές πέρασαν λουκέτο στην πόρτα χωρίς καν αιτήματα, κι όταν πια αμπαρώθηκαν στο σχολείο, είπαν πως θα ψηφίσουν για να αποφασίσουν τους λόγους που κάνουν κατάληψη! Εννοείται πως όποιος ήθελε να συμμετέχει στην ψηφοφορία, έπρεπε πρώτα να πηδήξει τα κάγκελα του σχολείου για να μπει μέσα…

Στο youtube.com, έχει πολύ ενδιαφέροντα βίντεο για τα παιδιά που φοιτούν στο εν λόγω λύκειο: Ενας μαθητής σπάει με πέτρα το αυτοκίνητο μιας καθηγήτριας (http://www.youtube. com/watch?v=IMxn6GhjZew), τρία παιδιά ρίχνουν την πόρτα του σχολείου (http://www. youtube.com/watch?v=cOFDo5B2s9I) κι άλλοι πέντε μαθητές παίζουν καράτε πάνω στο χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης που το ’χουν στήσει ως σάκο του μποξ πάνω σ’ ένα θρανίο (http://www.youtube.com/watch?v=y_MBqOQLcOA). Εφέτος, ποια θα είναι τα αιτήματα της κατάληψής τους.

***

"Παιδιά, μπορείτε να κάνετε ένα διάλειμμα
στην κατάληψη του παιδικού σταθμού ,
για να αλλάξω πάνα στο γιο μου;"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ATZENTA : Aύριο Σάββατο 30 Μαρτίου θα διεξαχθεί το Περιπατητικό Συνέδριο του Αναγνώστη

  Τι θα γίνει στο Περιπατητικό Συνέδριο του Αναγνώστη ...