Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 27, 2007

Επιτύμβιο 4

ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ , ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΕΥΣ
(3ος αιώνας π.Χ.)
Α κόνις αρτίσκαπτος, επί στάλας μετώπων
σείονται φύλλων ημιθαλείς στέφανοι΄
γράμμα διακρίναντες, οδοιπόρε, πέτρον ίδωμεν,
λευρά περιστέλλειν οστέα φατί τίνος.-
"Ξείν', Αρετημιάς ειμι΄πάτρα Κνίδος΄Εύφρονος
ήλθον
εις λέχος΄ωδίνων ουκ άμορος γενόμαν΄
δισσά δ' ομού τίκτουσα, το μεν λίπον ανδρί ποδηγόν
γήρως΄ον δ' απάγω μνημόσυνον πόσιος
Παλατινή Βιβλιοθήκη, 465.

***
Φρεσκοσκαμμένο το χώμα και στης στήλης το κούτελο
σαλεύουν φύλλα από μισομαραμένα στεφάνια.
Διαβάτη, ας προσέξουμε τα γράμματα και ας δούμε
τίνος τα λεία κόκαλα λέει η πέτρα ότι σκεπάζει.
" Ξένε , είμαι η Αρτεμιάδα΄πατρίδα μου η Κνίδος΄
στου Εύφρονα ήρθα το συζυγικό κρεβάτι'
και γνώρισα του πόνους της γέννας.
Έκανα δίδυμα'
το ένα τ' άφησα στον άντρα μου οδηγό για τα γηρατειά του΄
το άλλο το παίρνω μαζί μου ως ενθύμιο του συζύγου μου.".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Άνοιξε ο ασκός του Αιόλου στη Μέση Ανατολή: Όλες οι εξελίξεις LIVE

  Ισραηλινό πλήγμα στο Ιράν, σε αναβρασμό η Μέση Ανατολή Israel struck Iran and there was pre-notification to the US from Tel Aviv, says Reu...